My Nr One

Alla inlägg under februari 2013

Av Marie Ekdahl - 22 februari 2013 15:39

I onsdags blev det bekräftat. Yes har valpar i magen. Vecka 13 kommer dessa. Kontakta mig om intresse finns.

Tyra löper fortfarande inte. Så det blir väl inte att jag parar henne...när hon nu kommer igång. Får se!! Det närmar sig ju betestider.
Tyra har hjälpt till att flytta kalvar idag. Tänkte att hon kunde ju gå in i hyddorna och plocka ut kalvarna så slapp jag böja mig. Skicka in henne. Kalven panik...sparkar lilla Tyra som ändå står kvar, med mord i blicken. Jag skulle hjälpa henne genom att dra kalven i öronen...då trampar kalven på henne. Sen fick Tyra hålla sidan utanför istället och jag in i hyddan. Skönt att hon inte biter kalvarna i dessa lägen. Kalven fattar ju inte vad det var som kom in där. Väl ute gick
det super bra. Duktig vovve.
Kalvarnablev överlyckliga att komma i stor box med massor av utrymme.

Ja Mariettes följeslagare Dave har somnat in. Sorgsna dagar för henne nu. Han lämnar ett stort tomrum efter sig. Nu hoppas vi ännu mer att Abbz är dräktig. Dave är ju pappa till henne.

Nu blir det pizza med Alma. Sista kvällen innan hon åker hem.

Av Marie Ekdahl - 15 februari 2013 18:40

I veckan var Abbz hos Tyke. Så nu väntar vi med spänning. Blir tre veckor efter Yes om det blir valpar.
Nästa fredag blir det ultraljud på Yes :-)
Det tisslas å tasslas. Varför använder hon Tyke. Jo det ska jag berätta. Abbz är en bra arbetshund men saknar styrka lite styrka mot djuren och har lite eye. Tyke är en i mina ögon en stark, smart hund med ett naturligt lugn med djuren. Det vill jag ha!
Jag har sett endel avkommor till Tyke från olika kullar och tycker mig se dessa egenskaper. I Tyra/Tyke kullen finns en medfödd styrka och många bra egenskaper som jag tror och hoppas kommer att synas i den fördiga produkten sen.
Inte att förglömma. Tykes pappa Joe. Han har ju avlat superbra och finns bak i många bra hundar.
Joe finns ju bak i Wille som Yes är parad med också.

Tyra har inte kommit i löp. Blir kanske ingen parning där. Får se!!

Hmm vet inte mer just nu....
Har lite funderingar om nötvallningen.
Tycker det hela borde skärpas till..!!
Får ta det en annan dag när jag funderat färdigt.

Nu ut i bilen å hämta godispåsen.
Ha ett trevligt sportlov ni som har det.

SeeU

Av Marie Ekdahl - 7 februari 2013 13:48

Vet knappt vad som händer här.
Vädrar huset. Det blev rökfyllt i förrgår kan man milt uttrycka det. Det luktar skit. Kläderna mest. Rökt korv går jag runt och luktar...kläderna rökta jag är korven.

Abbz kommer i morgon. Har fått äran att ta en kull på henne. Hane blir Take Time Tyke. Har sett många fina egenskaper på Tyra/Tyke avkommorna så tror det kan bli bra även denna kombination.
Ja detta kan komma betyda 2-3 kullar här, beroende om yes tagit sig om abbz tar sig och om Tyra börjar löpa. Kul. Har ju massor med plats så det ska nog gå.

Bilden på de röda korna Piff & Puff. Dessa damer följer varann. Som kvigor blev dom seminerade samtidigt i samma box. Nu går dom i samma grupp och blev dr igen nästan samtidigt. Så de blir nog sinkor samtidigt också. Ofta ligger dom brevid varandra <3

Tyra har fått va med lite hos kalvarna. Superkul tycker hon.

Enligt kinesiska horoskopet ska man inte städa idag...så bäst att lyssna till det.

Allt för denna gången...

Ovido - Quiz & Flashcards