My Nr One

Alla inlägg under juli 2013

Av Marie Ekdahl - 26 juli 2013 20:28

Vilka kvällar det är helt underbara. I går var jag och Jenny Hallstöm i sösdala och byggde bana inför helgens tävlingar. Eric och Carolin var förståss med. Efterår gjorde Eric och jag vars ett dubbelhämt. Gick sådär. Tyra behöver friska upp minnet litegrann. Men de blir nog bra. Hon känns riktigt fin att köra nu. Lite mera framåt önskas dock. 

I helgen är det Yes som ska startas. Tyra får inte tävla än.


Alla valpar har lämnat nu. Kvar är bara Flow och Shine. Flow blir kvar ändå. Börjar bli riktigt trevlig och Shine är som hon är. Ettrig!!


Ikväll mingla jag och änglarna bland fåren. Mysigt. 

    

 

Änglarna

  Några av bonuslammen

 

Skulle fylla vatten till Jennies hästar. Yes hoppar i såklart. Tage nyfiken.

Vissa kvällar villman aldrig ska ta slut.


Abbz och Mariette har varit i småland och tävlat. Igår blev dom 4a och idag 2a. Om man tar bort hundar som gått nn2 så fick Abbz 19 cuppoäng till nästa år. Bra jobbat ni två. 

Mariette starta också gårdshunden Lukaz. Gick också bra men vet inte placering.                                                                

Grymlingpappan Wille körde sin första nn2a igår och slutade 8a. Idag bröt dom. Bra jobbat ni också.

Släckten är bäst   


Helgen kvar att jobba, sen har jag 2 veckors semester. Härligt!!! Blir öland bla. Hälsa på Elisabeth och starta cupen med Tyra. Blir djurparksbesök också med Alma förståss.


Vi hörs snart igen. 



Av Marie Ekdahl - 15 juli 2013 21:09

Igår märkte jag att Yes saknar en egenskap som jag tycker är viktig. Känslan att inte köra på det sista djuret om det är något fel.
En ko var väldigt halt men hej å hå den körde hon på. När kon inte öka nöp hon och fortsatte. Den skulle ifatt domandra tyckte hon.
Jag gick ut till och sa till henne. Efter det var det gå lugnt med kossan. Hela vägen och inte en tendens att öka. Yes tog helt slut. Nyttigt.
Min första bc Zapp hade mycket känsla för sånt. Om något var fel när han hämta djuren så förmedla han detta på ett eller annat sätt.
En gång hämta han i en hage där hälften var dålt. Han kom med flocken men vägra komma till mig. Han ställde sig en bit ut och titta ner och sen på mig. När jag väl fattade gick vi ner och där stod en sjuk kviga som inte orka gå. Woooow . Sånt imponerar påmig.
Inne i stallet om en ko inte kunde resa sig så aldrig att han skulle röra den. Bara stanna och titta på mig.
Har sett exempel på hundar som köttat kor med kalvförlamning och sånt.
Nog om de. Men intressant! Hur hittar man dessa egenskaper om man inte jobbar med hunden. Kan man lära in det?? Hoppas de.

Hif vann just med 3-0 jiipppiii

Det kryllar av hundar här hemma. Roligt.

Det kryllar av hundar här hemma nu. Så fullt upp.

Anki har varit här med Tyra/Tyke dotten Mai och hon ser ut som övriga i den kullen. Jättefin. Tyralik.

Sidlingarna är nu 8 veckor och ska lämna boet.
Fortfarande en hane kvar Zingo.

Tyra är i träning igen och vi försöker komma iform. Mini cyklar med henne till jobbet och hon hjälper henne att ta in korna. Tyra kan man lita på.

Boy gör framsteg. Magi!!

Mera sommar. Mera sol!!

Ovido - Quiz & Flashcards