My Nr One

Alla inlägg under mars 2013

Av Marie Ekdahl - 29 mars 2013 17:48

Den eviga vintern fortsätter i Vallarum. Lite snöstorm så här på långfredan är väl aldrig fel   

Alma sjuk så det blev bara en timmes jobb idag, sen hem. Tyra väldigt missnöjd över att inte få jobba idag. Hon titta konstigt när jag fråga om vi skulle köra hem. Ja jag pratar med mina hundar   


Så i Onsdagskväll var det då dax för Yes att klämma ut sina bebisar. 6 hanar och 1 tik kom det. Efter att jag kört till jobbet torsdag morgon kom det en eftersläntare som var död. Skönt att den kom ut utan problem i varje fall. Så totalt 8 fanns där. Duktig mamma är hon lilla Yes. Alla är trefärgade och jämnstora. Fast en kommer nog dra ifrån i storlek. Den hänger konstant i tutten hehe.  Inte så söta än. Två av dom mörka, som den till vänster, är identiska med varann. Under magen kan man skilja dom. Kul att se hur det blir sen.   En av hanarna. Kolla gruppbilden. Ja en saknas. Den diar   

Åhh jag e så glad i dessa små. 


Påsken kommer va lugn. Middag hos systern i morgon är väl det som händer. 


Så Glad Påsk till alla


Ohhh just det: Tyra är parad med Roger Nilssons Thrud "Sid"


Av Marie Ekdahl - 26 mars 2013 19:25

Väntar på att Yes ska dra igång. Just nu ligger vi i soffan och myser. Lite flåsigt är det. Hon vill gärna sitta upp. Skriver mer när något händer.

Annars är allt lugnt här. Alma har påsklov och är här. Hon har hittat en spark så inte vill hon att snön ska försvinna.

Vill även tacka mamma som alltid ställer upp. I torsdags hände något med min bil när jag var på väg att hämta Alma. Jag var tvungen att vända. Pontus var i Stockholm så han kunde jag inte ringa. Mamma tog bussen ut till Olle som lånade ut sin bil så mamma kunde hämta Alma och köra ner henne till mig. Tack mamma och Olle.
Hoppas jag kommer va lika bra mamma och ställa upp så för barn och barnbarn.
Nu är hon hos min lillebror i stenungsund. Där väntas bebis där me. Vem blir först...Anette eller Yessica??

Av Marie Ekdahl - 12 mars 2013 14:00

Alma har varit på simtävling. Första. Alla vann ju såklart en medalj. Lite nervös var hon ändå    Här väntar hon på start, bana 8. Jätteduktiga var alla barnen som ställde upp. Alma kom trea i sitt heat. När hon kom upp sa jag. Vad grym du var. Hon svara då: Jag vann ju inte. He he lite vinnarskalle. Men roligt tyckte hon allt att det var och vill gärna göra om det.   Här får hon sin medalj. 

Alma ska ju tävla med Yes sen säger hon. Så vi får väl hitta någon som kan hjälpa henne. Går inte så bra när jag är med. Yes lyssnar inte då.


Kennet och Cissi (Qi) har varit å tävlat lydnad igen. Så nu är dom uppflyttade till elitlydnad. Superduktiga. 

Känns som det var igår dom låg i valplådan. Här är Cissi och jack 7 veckor  Så söta   


Yes mage växer men hon är inte jättestor. Två veckor kvar tills det är dax. Hon e lite rastlös. Tassar gärna runt på natten, och kan inte ligga still (bara under täcket) Sur var hon igår när hon inte fick va med och träna. Stackarn!


På fredag ska Abbz ultraljudas. Spänning!!


Tyra kom ju då tillslut i löp men nu blir det ingen parning. Får bli till nästa gång. Istället har jag satt igång och träna henne. Ska börja cykla till jobbet, när det blir lite varmare. För kondis behöver hon, det får man inte i kostallet. 


I natt var det obehagligt här. Jag är inte mörkrädd av mig. Men konstiga ljud utifrån. Som en skräckfilm. Löjlig man är när man börjar tänka så. Nog bara räven....eller varulven. Fast det var inte fullmåne, det var det första jag kolla. 

Kanske Damon hehe, välkommen iså fall.


Efter storm i flera dagar och ett nerkylt hus är det äntligen vackert väder igen, så ut och gör något vettigt!!


SeeU

Av Marie Ekdahl - 6 mars 2013 19:12

ja vad säger man. 20 grader på min trapp idag. Jag sov middag ute i vårsolen, somna till fågelkvitter....vakna till kråkkrax   Städa lite på gårdsplanen och promenad med hundarna. Sååå härligt.  


Tänkte börja sätta igång Tyra ordentligt nu och kondisträna henne framför allt. I kostallet får man ingen kondis.


Semletiden är väl slut nu så jag gjorde ett avslut genom att trycka i mig 3st nu mums. 


Bild på Bruno å Svante   

Jobbigt att vargnen är här i krokarna. Med min otur som aldrig försvinner så dyker han väl upp här. Men jag har bra ström i trådarna så det lär ju kännas om han försöker smyga in he he


Nu farmen....

Av Marie Ekdahl - 4 mars 2013 18:17

Frida kom i fredags efter att varit i holland på european nursery med Yoei Första dagen fick dom 82p andra dagen vet hon inte än. Jättebra. Yoei är ju Yes bror     (foto Sophie Holt)

Lördag kom Kerstin, Emeli å Elisabeth för att få träna för Frida. I värsta stormen höll dom igång på fältet. Alla var supernöjda. Nu har jag sett Wille även på får och blev inte besviken. God fika och god mat aldrig fel. Massor med skvaller. Kan det bli bättre. 

Söndag kom Anki med Mai (Tyra/Tyke). Hon såg väldigt fin ut. Fattade snabbt. Tror Tyra såg ut som Mai när hon var ung   Vädret mycket bättre denna dag! Så vi fick träna lite frida och jag också. Det blev långa dålda hämt. Skitkul. Alla hundar skötte sig och man blev allt lite tävlingssugen. 

Söndagen avslutades med filmen:Mästerkatten   Alma fick ju bestämma när hon skött sig utmärkt hela helgen.

Idag åkte hon hem, Frida åkte me hem å Mini e hos Stefan. Ensam igen. Blir så tyst....


Bjuder på en Tykebild från mila   (foto Janne Ahlström)



Ovido - Quiz & Flashcards