My Nr One

Alla inlägg under augusti 2014

Av Marie Ekdahl - 26 augusti 2014 19:49

  Som vanligt dröjer det mellan inläggen.

De har hänt endel. Det blir tillökning i slutet på september, en kille =) Slut på girlpowern!


Tyra har presterat. Trots att vi inte tränar utan bara försöker hålla kondisen uppe. Vi var i andrarum och körde kvarts-sm får. Och minsann gick det vägen. Vi kom med till får-sm, i boden. Vi kommer inte åka, då det kostar för mycket och har ingen semester att ta ut. Men herregud va kul å köra stor bana. De bara måste jag göra igen.

I helgen var det nötcupen, och där kom vi 3a. Även om jag fick total hjärnsläpp i sorteringen, som annars brukar va min starka sida, och tid ute i lastning. Och med tid ute så kan man inte få fullt helhetspoäng. Så tills jag sabba det var vi  riktigt bra. Duktig Tyra     

Tyra ska i september starta båden nöt-sm och SverigeCupen. Ska bli så kul.

 

Yes har ju haft svajigt allmäntillstånd, så på kvarts-sm valde jag att bryta dag 1 och inte starta dag 2.

På nötcupen gick det sådär. Men dag 2 gick de bättre, hon var liksom Yessica när jag körde. Fick dra i bromsen och köra i farten. Saknat det. Med henne lyckades jag med en bra sortering och snygg lastning, slutade 8a.


Dag 1 på cupen gick båda mina hundar på hanteringsfållan, men efter tragglat styrning i utgången med Karin,så var de snabbt på rätt flock igen. Härlig känsla, att det verkligen funkar när det ska=)


    


Även Sushi har varit ute och tävlat. Hon är nu godkänd och har gått fyra ik1.  Måste ju börja någonstans,hon har ännu lång väg att gå.


Jo i andrarum träffade jag ju Sidlingen Zingo. Han var stor som ett hus. Gick två Sushi på en Zingo   , men annars en trygg och stabil kille.


På cupen var Favvo,Zikzak och Mai här och hjälpte till. Alla jobbade jättefin          



Ser fram emot höstens händelser och hoppas mina hundar ska hålla sig skadefria och friska. Mest orolig för Tyras rygg, men på måndag ska vi till Hälsa och helhet igen och få mirakelbehandling. Hon är värd varenda krona.


Lycka till alla som är på World trail, vi håller tummarna här hemma.


Nu idol, missat hälften redan...


faan kom just på massa mer att skriva, de får bli en annan gång!!








Ovido - Quiz & Flashcards