My Nr One

Direktlänk till inlägg 1 maj 2014

fiskens återkomst

Av Marie Ekdahl - 1 maj 2014 07:19

Ja jag, Alma och änglarna har varit i norge. Så jäkla gött att komma hemifrån. Jasmine och Stefan var hemma och passade djuren. Tack snälla ni som gjorde att jag kunde åka. Och Mariette som körde för dom.


Mitt i lamningen var det också. Det är alltid roligt att vara med på, och se hur andra gör. Två saker jag imponerades av mest där. Först och främst: elektroniska öronmärken till alla lammen   Så genomtänkt!!

Sen har vi den där Sisko. Hon stod intill ett stänge och höll en tacka. På andra sidan kom enannan tacka och stånga Sisko (rejält). Hunden släpper inte fokus två sekunder på det hon gör. En smäll till....Sisko bara står. Gåshud!!!

Kul att se.

Träffade även på en annan bekant. En tacka jag kallar kossan. När vi var uppr sist och tävla hade jag denne i min flock. Och jag lyckades inte dela, eller singla, minns bara att det var hennes fel   


Det blev rolig träning där man plötsligt såg sina brister väldigt klart    Men de ska fixas till.

Gammal kärlek rostar aldrig. JoA körde Tyra och då kom jag på varför jag köpte henne. Shit vilken hund jag har. Har ett mål nu och det är att kunna köra henne som han gör. Dubbel gåshud!  

Många fina hundar fick jag se. Verkligt fina. Karin kör ju sina hundar på ett sätt som tilltalar mig och vi verkar gilla samma typ av hund. Bill och Trim är ju då hundar jag tycker är riktigt riktigt fina. Skulle kunna skriva massor om alla hundar, men jobbet kallar.


  Utsikt på promenaden. Gården ligger till höger på bilden. Fin natur där uppe   


Nu ska det tränas. Eftersom vallarna är höga nu blir det träning i lilla hagen. Men det behövs det me. Kommer bli lite nötvallning framöver också, då första tävlingen är på nöt. Hoppas jag hinner träna bara.....ska ju stängslas och grejas också....


Kolla gärna Karin och JoAgnars hemsida www.tika.no fina bilder där.


Måste iväg nu...


snart tillbaka


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Ekdahl - 29 april 2016 12:32

Hon: som alltid var glad som alltid fanns där som gick från valplåda till cupvinst som lärt mig så mycket som visa att det går att köra ferrari i kostallet som aldrig gav upp som jag älskar mest som var min bästa arbetskamrat som to...

Av Marie Ekdahl - 8 november 2014 18:51

Mörkare och mörkare nu, men inte klaga. Vi har ju hafte en riktigt fin höst    Händer inte mycket. Varit med Yes på nöttävlingar i småland. De gick ju sådär. Andra dagen va hon fin att köra och hon jobba riktigt bra på en stökig flock. Men med stök...

Av Marie Ekdahl - 30 september 2014 12:22

En tjur och två kvigor som varit borta i några dagar blev hittade igår. En bra bit ifrån där dom skulle va. Vi kör dit. Längst upp på detta fältet står dom. Passar på att träna hämt. Tjuren är inte alls van vid hund men jag litar på Tyra. Vi ha...

Av Marie Ekdahl - 26 augusti 2014 19:49

  Som vanligt dröjer det mellan inläggen. De har hänt endel. Det blir tillökning i slutet på september, en kille =) Slut på girlpowern!   Tyra har presterat. Trots att vi inte tränar utan bara försöker hålla kondisen uppe. Vi var i andrarum och...

Av Marie Ekdahl - 4 juli 2014 11:02

I helgen skulle Yes och jag åka å tävla nöt. En inpulsanmälan i sista stund. Men pga ny skada sket detta sig. Tyra får rycka in även om hon bara är igång litegrann. Boende och reskamrater var ju bokat så vi provar. Helt utan förväntningar. Är så...

Ovido - Quiz & Flashcards