My Nr One

Direktlänk till inlägg 1 januari 2014

nytt år

Av Marie Ekdahl - 1 januari 2014 16:00

Ja då var de nytt år. Tiden springer iväg. Känns som man inte hinner något alls.
Ligger i soffan å kollar på Ivanhoe. Varit uppe sen tre. Trött!

Julen och nyår har varit i arbetets tecken. Alltså lugnt och skönt.

Hänt endel sedan sist. Flow har flyttat till Bräkne Hoby. Hos Kennet som också har Cissi (Qi)
Sushi har åkt till Karin Mattsson i Norge.
Boy har ev ett nytt hem. Vet det i början på nästa vecka.
Åker Boy så är det bara änglarna kvar (inte så bara)

Tyra är förhoppningsvis dräktig , hon beter sig så i varjefall. Beräknad valpning 1feb.
Yes är min mjölkhund nu och hon fixar det galant.

Blir ett spännande år att följa alla My Nr Onehundar som ska igång eller redan är igång.

Mitt mål då 2014:
2 hundar
2 SM
2 Cuper

Vad sägs om de....ut å träna....ha ha

Å med det snabbt och lätt vill jag önska alla ett riktigt bra 2014


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Ekdahl - 29 april 2016 12:32

Hon: som alltid var glad som alltid fanns där som gick från valplåda till cupvinst som lärt mig så mycket som visa att det går att köra ferrari i kostallet som aldrig gav upp som jag älskar mest som var min bästa arbetskamrat som to...

Av Marie Ekdahl - 8 november 2014 18:51

Mörkare och mörkare nu, men inte klaga. Vi har ju hafte en riktigt fin höst    Händer inte mycket. Varit med Yes på nöttävlingar i småland. De gick ju sådär. Andra dagen va hon fin att köra och hon jobba riktigt bra på en stökig flock. Men med stök...

Av Marie Ekdahl - 30 september 2014 12:22

En tjur och två kvigor som varit borta i några dagar blev hittade igår. En bra bit ifrån där dom skulle va. Vi kör dit. Längst upp på detta fältet står dom. Passar på att träna hämt. Tjuren är inte alls van vid hund men jag litar på Tyra. Vi ha...

Av Marie Ekdahl - 26 augusti 2014 19:49

  Som vanligt dröjer det mellan inläggen. De har hänt endel. Det blir tillökning i slutet på september, en kille =) Slut på girlpowern!   Tyra har presterat. Trots att vi inte tränar utan bara försöker hålla kondisen uppe. Vi var i andrarum och...

Av Marie Ekdahl - 4 juli 2014 11:02

I helgen skulle Yes och jag åka å tävla nöt. En inpulsanmälan i sista stund. Men pga ny skada sket detta sig. Tyra får rycka in även om hon bara är igång litegrann. Boende och reskamrater var ju bokat så vi provar. Helt utan förväntningar. Är så...

Ovido - Quiz & Flashcards