My Nr One

Alla inlägg under november 2013

Av Marie Ekdahl - 29 november 2013 07:47

Flytten är klar men har inte kommit i ordning än. Lådor överallt känns de som. Tack alla som hjälpt mig med div saker. Ni vet vem ni är. Ingen nämnd ingen glömd.

Sitter å dricker kaffe med dom rastlösa änglarna. Ja Tyra har ju jobbat litegrann. Men båda löper nu och är hemma. Yes klättrar lite påväggarna. Tyra blir det mjölkning för i helgen.
Sen kommer ju Kerstin så lite träning kommer det bli.

Jobbet går bra.. roligt.

ColoQuick ;-) underbart!

Fina mönster på mixervagnen

Och eftersom Tyra löper kommer hon åka upp till Fanny och paras med For the win Epic.
Mer om det senare.


Nu till jobb.
Hej

Av Marie Ekdahl - 18 november 2013 15:49

 Vi är nu på plats i Laholm. Har endel kvar i gamla huset,men snart e det också klart. Sen ska man bara komma i ordning här.

Började jobbai fredags.Gick bra.I helgen blev det två morgonmjölkningar. Det sitter ju i ryggmärgen. Bara anläggningen som man behövde lära sig, men de kan jag nu.

I lördags fick Boy hänga med. Han blev lite förvirrad. Förstod inte att kor jobbar man på och sidokomandona där inne med djur överallt...blev lite si sådär. Men vad kan man begära. Ingenting. Nu vet jag att han behöver nötvana innan han kan jobba med dom. Men helt orädd kille är det   

Tyra däremot var med på noterna direkt. Vi tog söndagen hon å jag. Tror hon tyckte det  var superkul. Och när vi mjölkat klart så stängde jag in henne för att göra annat. Då gick hon igång å börja skälla som en galning...Ehh Tyra gör inte sånt....men hon ville väl bara jobba mer. Hon e bäst!!   


En sak som imponerar på mig här är lagan och dess kraftstationer. Dammluckorna e coola. Töntig jag e nu haha. Men det är dom. Precis som jag tycker sockerbruket är vacket när det ryker ur skorstenarna i solnedgång eller skymning (koko)

När jag rastar hundarna går jag förbi en av anläggningarna och där e så vackert              

Finns en till om man fortsätter en bit. Får ta bilder där nästa gång   


Träna gör jag inteså mycket. Haft de små på fåren någon gång och de ser trevliga ut.

Sushi är ju som hon är.Blir nog rolig att sätta igång sen.


De va allt för denna gången.

 

Ovido - Quiz & Flashcards