My Nr One

Alla inlägg under september 2013

Av Marie Ekdahl - 29 september 2013 17:45

Zenta (abbz/tyke) och hennes matte och gunnar är nere och har hyrt stuga i furuboda. Ända nere vid havet. Marianne har tidigare haft Zapp som är morbror till abbzarna. Så självklart körde jag Alma Ezzi Favvo och Zapp dit idag.

Fullt ös blev det. Och helt underbart väder. Alma bada benen. Skulle jag aldrig göra. Riktigt kallt och stora vågor.

Vi blev bjudna på god mat och god efterrätt. Mums!

Blir kanske en tur till dit innan dom åker hem. Alla 9 dogsen i bilden då....eller inte ha ha.

Unghundscupen avgjord. Anna Sara Boden vann. En Maico/Gweno son. Aldrig sett den live men med dom föräldrarna borde den va fin. Karin Mattsson-uppfödning. Grattis.

Nu fotboll. Heja Hif!!

Av Marie Ekdahl - 28 september 2013 07:53

Blev lite träning igår. Vonn behövde hämta när dt står någon och håller djuren. Hon är anmäld till vp får och vp nöt. Spännande. Vonn brydde sig inte om att jag å Tyra stod där. Den hunden ser jättefin ut.

Fåren är lite speciella. 5 stora tacklamm som Mariette köpt. Dom är av den sorten som inte stannar utan bara ändrar riktning. Gick ändå att få till några hämt. Dom lugnar sig nog snart he he.
Tyra gick lite igång på dom och blev olydig. Jaaa Tyra olydig! Hon är ju aldrig dum så det är ju inte så farligt. Får erkänna att dottern hantera det bättre igår.

Sen har vi då den svarte....intressant var det. Hon bara tog fåren och gick. Behöver inte säga mer om det. Fick nästan gåshud och undra om det var rätt hund. Vilken känsla! Precis vad vi behövde. Så vill jag alltid att hon ska gå.

Gick ner till lagan med dom...

Och upp igen...

Inga "kovallningstendenser" alls. Utan kände av var hon skulle ligga. Verkligen nöjd med henne!

Ville förståss se Vonn på nöt också.

Ser verligen fin ut där me. Bra hund! Verkligen roligt att se. Inga superbilder men va gör det.

Får nog krypa av täcket nu och börja elda. Frost ute och kallt hus. Usch!
Blir att följa sverigecups finalen idag. Tyvärr är varken Tyke eller Sid med.

Hejar på Anja och Sod. Shit va duktig hon är. Båda sina hundar i final !
I morgon hoppas vi på Yoei Yup och Wille på unghundscupen. Åhhh vad jag vill va med.

Av Marie Ekdahl - 24 september 2013 18:09

Äntligen är gräset av på vallarna utanför. Och en dag med strålande sol så hamnar man ju klart där ute.

De unga var väldigt laddade efter litet uppehåll. Började med Boy

 

Sen Sigge  

Hon är ganska mycket, så där hela tiden.  

Även Yes fick komma ut. Körde henne på avstånd när hacken gick på samma fält. Störande ljud är bra...  

Älskar den hunden.  

Tyra fick ingen runda nu. Hon får hänga med till stora flocken och kolla till dom.


Har anmält mig till Nordisk nursery. Blir väl en uttagningstävling och de 10 bästa får vara med. Hade varit kul att va med på något sånt nån gång. Detta är ju då mitt i min flytt, så får se om tiden räcker till.


På fredag blir det en tur till Mariette och träna lite. Sen ska Zapp, Ezzi och Favvo hit i två veckor. Snacka om fullt hus...

Alma kommer förståss också i helgen   




Av Marie Ekdahl - 22 september 2013 19:18

I fredags trilla många många tårar, då vi tog farväl av fina Madde. Hoppas man aldrig behöver gå igenom det som hennes famillj gör nu.   Tänker på er!


Helgen har annars bestått av jobb och tävling. Stressat ner till trelleborg med änglarna och det har gott jättebra   

I går kom Tyra 2a 95/49 och Yes 6a 68/33. Fina poäng på Tyra också. Det var 110 bana. Lite tyngre djur, mycket vind och stubbåker. Detta passa Tyra jättebra, för hon hörde hela tiden....de gjorde inte den svarta!! Tabbarna var mina egna.


Idag kom Tyra 3a och Yes 4a. 95 och 94 poäng. Båda 48 i hämt. Idag hörde sen svarta också, men med dom tonerna jag fick till så vore det väl faaan. Men att hon var i hand vill jag kanske inte påstå. Hon börjar bli mycket, känns det som. Tyra gick fint men kändes lite seg. Det var svårare idag att dela å singla. Men de gick. Och kul var det.

Det är ju rutin vi behöver! Det passar ju oss med tyngre djur (nu tyckte inte jag dom va tunga, men vissa tyckte det), men skulle behöva rutin på rörligare.   (Jesper å Hilton på bilden)


Wille kom ju också ner och han kom 3a 90/47. Duktig Wille    Idag fick han 72/38 och kom 14e plats. Men detta var genrep för unghundscupen och genrep ska ju gå dåligt!! Lycka till nästa helg!   (Wille i delningsringen)


Nu är det väl lugnt på tävlingsfronten för min del. Ska starta Tyra i oktober. Men tror jag låter Yeshålla lite höstlov nu. Har ju hänt mycket i hennes liv detta året. Hon är ju inte så gammal, så väl värd lite vila.


Blir väl till attbörja packa å greja. Fullt ös hela tiden!


Nu findus färdigrätt och choklad!!






Av Marie Ekdahl - 12 september 2013 19:59

Äntligen bra träning. Båda hundarna i hand. Vilken känsla. Tyra är het som faaaan. Yes också, men det är ju hon alltid   Lyhörda och framåt. Gilla gilla!!   Måste ju skaffa en kamera. Blir inte så bra med mobilen.  

Blir många bilder idag.  

SuperTyra  

 

Sen har fåren varit hemma på klippning.När dom skulle lastas på bete var Tyra en riktig klippa. Hennes sätt att fånga upp lammen när dom sköt ut som popcorn...åhhh gillar!!   Här är dom tillbaka på betet, några av dom. Fina tanter.


Inte mycket att skriva annars. Sushi går mig lite på nerverna, men annars trevlig valp hehe

Boy har hottat till sig ett snäpp och nu får man ta i med hårdhanskarna. Sigge ser fin ut och Flow är bara Flow   


Trött kropp ska inta ryggläge!!

sm

Av Marie Ekdahl - 8 september 2013 08:28

Ja det blev ett dyrt sm. 500spänn för ett hämt och lite till. Faaan att jag klev av. Men då kändes det rätt. Yes har aldrig gjort som hon gjorde så valet var enkelt. Hon är ju bara 2,5år så vi får säkert fler chanser om vi vill.

Bra jobbat ni som är i final.

Lite man undrar över när man sitter och tittar är ju: Om domarna på genongången säger:dela där och där. Varför följs inte detta då? Varför kan man inte ha en ring som på får så är det lätt för alla . Och framför allt rättvist.
Sen undrar man varför vissa åker av för bett men inte andra?
Ja ja inte mitt jobb....men många reagerar.

Nu ska vi äta frukost sen kolla final. Må bästa hund vinna!!

Åhhh vad jag vill va med..

Av Marie Ekdahl - 5 september 2013 18:41

Det händer mycket i mitt liv nu..

 Fick erbjudande om ett nytt jobb, som jag inte kunde tacka nej till. Ska jobba i laholm tillsammans med Mariette. Så den 1a dec börjar jag där. Flyttar i samband med det. Spännande. Massor med hundjobb kommer det att bli. Roligaste jag vet att jobba me hundarna   


I helgen är det nöt-sm och jag och Yes ska dit och se vad vi kan göra. Har inga större förväntningar på den unga damen. Men det ska bli kul. Vi har ju haft lite problem på sista tiden med hörbarheten, men det verkar ha gått över så det känns helt ok nu. Tack Jonas!!


Känns ju så där att åka iväg med vargen smygande runt knuten. I förrgår blev Åsa och Bosse drabbade. Fruktansvärda varg. Om han bara hade tagit ett djur...


Gentest är skickat på Tyra. Väntar på resultat. Kommer ev att ta en kull till på henne i vinter, men det är mycket som ska stämma när hon löper. Hitta en gammal bild på henne.  


Det går framåt med ungdomarna Boy och Sigge. Börjar bli roliga nu   




   Du var fin Madde   



Hörs efter sm



Ovido - Quiz & Flashcards