My Nr One

Alla inlägg under februari 2014

Av Marie Ekdahl - 28 februari 2014 10:08

Ledig   


Valparna är nu tre veckor och de är mycket liv och rörelse i lådan. Bilder kommer i helgen när Alma är här och kan hjälpa mig. Tyra visar ven rastlöshet som hon inte gjort med tidigare kullar. Hon vill igång. Men lite till får hon allt vänta. Nu får hon bara stå i vägen där det behövs ibland. Hoppas hon är lättareatt sinlägga denna gåmgen. Riktig mjölkkossa är hon   


Yes har utvecklats i mjölket och jobbar jättefint och lugnt med att ta in korna i gropen. Det passar henne när det är lugnt och avslappnat. Hon har ju en tendens att gå igång lite när tempot ökar och det blir stressigt. Vi jobbar stenhårt med det. Inte helt enkelt då det inte är så ofta dessa situationer uppstår.

Ute på fåren går det bättre(något för fort ibland). De problem vi hade är nu lösta och nya har uppkommit. Nämligen delningen. Eller rättare sagt att inte komma in. När HON TYCKER, så kommer hon in som ett skott och iväg med dom. Hon gör det jäkla snyggt det är inte det. Men hon ska ju komma in när JAG TYCKER!

Så nu jobbar vi med att inte komma in   . Ha ha hon e så rolig när hon tror hon vet. Gillar henne så mycket.  


Sen har vi då min nya tjej.Erkens Blizz. Kallad Bim.

Eftersom Tyra bara fick killar så inpulsköpte jag en tikvalp. Känner att så som jag bor nu har jag inte plats för en hane i flocken. Längre fram kanske, vi får se. Fick tipset om denna tjej och nu är hon här.

Supertrevlig valp! Envis men ändå lyhörd och följsam. Pappa till henne är Frida Greis Yoei, som är kullbror till Yes.

Mamma är Björns Tysswg Kim. http://youtu.be/zpQxU2A1xNE 

Ahh försökte lägga en film på Kim när hon är på European nursery i holland. Gick ju så där...

Jaja. Tror det kommer bli en fin hund =)

    


En extra kul grej är att det folk verkar gilla mina uppfödningar. Det frågas om jag kommer ta fler kullar på Tyra och om Yes ska paras igen    Hoppas intresset kvarstår.

Yes ska jag troligtvis para nästa vinter. Hane vet jag inte. Spanar för fullt!



Det var lite av från oss. Nu ska jag ut i vårvädret...


Av Marie Ekdahl - 8 februari 2014 18:01

Natten mellan tors/fredag kom då valparna tillslut. 7 stiliga killar. Det var
en utdragen förlossning men Tyra var tapper och uthållig. Som vanligt :-)
Hon är rolig att studera när hon grejar med de små. När bara en kommit och vi väntat länge på tvåan, gick jag in i sängen. Då hör jag hur hon börjar. Går ut och kollar. Då sitter hon vid kanten på lådan med valpen i munnen. Tittar på mig sen på sängen. Gör en rörelse som jag uppfattar som: vi vill också in i sängen...
Nej Tyra sa jag. Du får stanna här. Då gick hon med huvudet sänkt å la sig me valpen ?
Underbara T!

Här kommer individbilder.

1an svart/vit

2an svart/vit

3an trefärgad

4an svart/vit

5an trefärgad

6an svart/vit

7an trefärgad

Ganska söta

Ovido - Quiz & Flashcards