My Nr One

Alla inlägg under oktober 2013

Av Marie Ekdahl - 27 oktober 2013 08:10

Ja det blev ingen uttagningstävling till nordisk nursery för min å Yes del. I stället körde vi upp fåren till Laholm. Känns som om det var viktigare. Är ju oväder påväg in. Så nu är dom på plats och har torr bädd att gå in och lägga sig i   . Tack Kerstin för hjälpen och sällskapet.

 

Bilen var så klart fylld med grejor. Men massor kvar. Vet ju inte vad man behöver kvar här ju.


I torsdags träna jag med Jesper. Tog lite bilder, men de blev inte superbra. Såklart var det skymning och dåligt ljus.          

          

Tyra har 25p inför nästa års får-sm och SverigeCupen. Vi som bara skulle testa på fårtävlingarna    Känns jättekul och vi fick mersmak minst sagt. Yes har 12p och det är ju en bra början. Fina tjejer jag har.  


Alma har just gjort frukost till mig. Värsta huvudvärken och feber   så det blir en lugn dag.


Glömt vad jag mer skulle skriva här....kommer väl på det.


Här kommer en far och son bild också.   Tyke och Boy! Och en på den galne sidlingen Sushi  



Av Marie Ekdahl - 14 oktober 2013 17:53

Två lådor packade och 9 tackor flyttade. Bararesten kvar   Ja ja har väl för lång tid på mig och brukar jobba bäst under press!


Äntligen har jag sett Tyke på nöt. Första gången han körs på nöt 6år eller7 ? Men det var ju inget konstigt. Han jobba fint och visade upp sin naturliga styrka och sitt lugn och fina djurkänsla. Hallelulja! Ja gåshudsvarning!  

Vidare till Tykes och Tyras dotter Vonn som i helgen blev godkänd vallhund på får och på nöt.

Hon startades också på en nn1 och slutade på 3e plats 118p. En poäng från vinnaren. Duktigt ekipage, Vonn och Mariette. Kul att få följa avkommorna =)

Maiken i samma kull ser också jättefin ut och dom är väldigt på g nu  


Abbzdottern Ezzi också efter Tyke tände till när jag passa dom. Såg trevlig ut, det lilla jag nu såg   Men mycket vilja i henne!


Grymlingen Flow fick hänga med på betet idag och driva lite djur. Han blir nog väldigt lik pappa. Bara matapptiten som är eftet Yes  

Får se vad det blir av han. Mini som ska köra han (annars säljer jag han). Blir intressant, hur mycket allvar det ligger i det  


Får inte glömma Jacks dotter Alice som också blivit godkänd. Grattis Ida =)


Nästa helg är det ik2. Får se om jag orkar stressa dit. Helgen efter det ärdet uttagning till nordisk nursery. Och vi är inte i form, men de får vi väl jobbA på Yes å Jag!


En bild på Boy. Han var rolig att köra idag. Det tar sig     

Och en bild på nya kostallet.  


Nu blir det hundrastning, matning och ryggläge. Mitt nya favoritprogram Dessertmästarna!!


Ovido - Quiz & Flashcards