My Nr One

Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Det kom ett mail

Av Marie Ekdahl - 13 januari 2014 16:46

I går eftermiddag kom ett mail från en valpköpare i Sidlingkullen (Tyra/Thrud).  De som har denna hunden, valde honom när dom endast sett han på bild. Den vill vi ha eller ingen. Och det fick dom    Tur var kanske det. Läste mailet med tårarna rinnande. Sa till Kerstin: läs detta. Och hon kunde inte heller hålla på tårarna. Jag har bett om lov så det är okej att dela med av denna fantastiska händelse. (Sambons namn är utbytt) Här kommer det:


Hej! God fortsättning på er!
Jag måste bara berätta för dig om denna otrolig hund som du sålt oss!
Balto är idag 8mån hane på 20kg. Han ÄLSKAR andra hundar och alla människor, fruktansvärt social ! Nästan så att de är ett problem, men bara nästan;) Han är en väldigt lydig hund med stor personlighet och även fast han älskar andra hundar och människor är det jag och Jens som är flocken som gäller.
Min Sambo Jens blev sjuk här för några månader sen. Jens var på övervåningen och fick ett epilepsi anfall helt själv,och vi hade dörren till nedervåningen stängd så det skulle vara tyst så inget hördes.
Balto som aldrig gnäller eller krafsar på dörrar ställde sig och gjorde just detta. Nästan i panik. Jag tyckte att det var konstigt så jag öppnade dörren och upp till övervåningen for han, fast han inte fick gå i trappen. Jag springer efter hittar Jens som precis har haft ett epileptiskt anfall och håller på att kvävas i sin egen spya, avsvimmad.
Tack vare Balto så kunde jag rädda honom och få in Jens till sjukhuset i tid. Jens fick sedan 8 anfall till på 12h och vi höll på att förlora honom men han klarade av det. Han är idag diagnostiserad med epilepsi och tack vare medicin så har han inte haft ett enda anfall sen dess.Jens finns kvar här bland oss tack vare Balto, han har honom att tack sitt liv.



HUndar är ju otroliga!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Ekdahl - 29 april 2016 12:32

Hon: som alltid var glad som alltid fanns där som gick från valplåda till cupvinst som lärt mig så mycket som visa att det går att köra ferrari i kostallet som aldrig gav upp som jag älskar mest som var min bästa arbetskamrat som to...

Av Marie Ekdahl - 8 november 2014 18:51

Mörkare och mörkare nu, men inte klaga. Vi har ju hafte en riktigt fin höst    Händer inte mycket. Varit med Yes på nöttävlingar i småland. De gick ju sådär. Andra dagen va hon fin att köra och hon jobba riktigt bra på en stökig flock. Men med stök...

Av Marie Ekdahl - 30 september 2014 12:22

En tjur och två kvigor som varit borta i några dagar blev hittade igår. En bra bit ifrån där dom skulle va. Vi kör dit. Längst upp på detta fältet står dom. Passar på att träna hämt. Tjuren är inte alls van vid hund men jag litar på Tyra. Vi ha...

Av Marie Ekdahl - 26 augusti 2014 19:49

  Som vanligt dröjer det mellan inläggen. De har hänt endel. Det blir tillökning i slutet på september, en kille =) Slut på girlpowern!   Tyra har presterat. Trots att vi inte tränar utan bara försöker hålla kondisen uppe. Vi var i andrarum och...

Av Marie Ekdahl - 4 juli 2014 11:02

I helgen skulle Yes och jag åka å tävla nöt. En inpulsanmälan i sista stund. Men pga ny skada sket detta sig. Tyra får rycka in även om hon bara är igång litegrann. Boende och reskamrater var ju bokat så vi provar. Helt utan förväntningar. Är så...

Ovido - Quiz & Flashcards